lördag 22 oktober 2011

Sovmorgon!

Idag vaknade jag av att ch skrek HALLÅ i hela huset! Klockan var då tio och jag var djupt inne i min skönhetssömn!
Mille låg jämte mig.. Lika trött!
Ch hade varit ute och jagat men vart var Julle?

Jo.. När ingen vuxen finns och ger honom frukost så klär han på sig kläder själv och smiter in till farmor och farfar!

Jag skämdes en gnutta! Vilken dålig mamma mamma jag är som inte vaknar!! :((

Det brukar gå bra! Men tänk om!
Min bror som bor ännu mer ut i skogen en vad vi gör fick hjärtat i halsgropen en morgon!

Han sambo jobbade tidigt och själv låg han och slumrade i soffan! Så när deras son som är i samma ålder som Julle vaknade och inte hittade sina föräldrar gav han helt enkelt sig ut för att leta! Han hann att gå två kilometer cirka (till den stora vägen) där en snäll tant hittade honom och körde hem honom!

Tur hade han då...

Detta är alltså en vanlig landsväg (70) där man själv kan köra rätt ordentligt! Man vet att man kan möta en älg! Men en 3-åring!!

Nej usch! Kör försiktigt!! Vilken väg ni alltså kör på! Man vet som sagt inte vad man kan möta! ;)


-ps; Mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar