måndag 11 juni 2012

Den nakna sanningen.

Efter en jobbarhelg så är det alltid samma visa. Och samma frågor.

Varför städade jag INNAN helgen och inte efter?
Varför är det bara jag som ser skiten?
Varför valde jag en kille till livspartner och inte en tjej?

Jag dammsugade i torsdags.
Idag ser mattan ut så här;


Jag fixade all disk innan jobbet i lördags. Så att killarna skulle få det smidigt vid svensexan.
(efter det HAR Ch gjort disken säkert 3 gånger, men sen kom jag hem idag) och då är detta och väntar på mig;


Jag drömmer mig bort. Till ett hem där bara jag bor.


Där golven är rena en vecka. Där disken är borta efter en minut. Där leksaker är gömda.

Äh.. det är la bara att drömma vidare eller att gå tillbaka till verkligheten.
Tvätt.
Disk.
Damm.

Han lagar i alla fall världens godaste mat min Ch. Och han GÖR disken. Och han kan skrubba. Det är ju lite i alla fall.. ;)

- Ps Mamma Mitt I ...

1 kommentar:

  1. Det bästa vore om alla medlemmar i familjen lägger var sak på sin plats och sköljer disken direkt så blir det inte jobbigt för en person av fyra. Dröm eller.../ carina

    SvaraRadera