onsdag 8 juni 2011

Dag 03 – Mina föräldrar

Mina underbara föräldrar!!

Jag känner idag att jag har fått en sån fin uppväxt tack vare mina föräldrar. Jag känner skuld, tacksamhet och jag är en arbetande kvinna... Bättre kunde jag inte blivit. (Lite smartare kanske.. men inte bättre!)

Mina föräldrar träffades någon gång på 70-talet och blev kära. Pappa var en smal raggare (med mycket hyss bakom sig) och mamma var en söt blondin. Mycket mer en så vet jag faktist inte.
78 kom min bror Frulle.
81 kom min andra bror Daniel.
85 kom deras älskade, önskade, bästaste jag!!
91 kom min lillebror Dennis.

Dom gifte sig med Frulles dop.
(Där han "hör och häpna" döptes till Christian och inte Karl Frukost Gustavsson!)

Mamma jobbade som dagmamma i 15 år.
Hon fanns alltid hemma för mig och jag fick alltid ha mina vänner hos mig. Hemlagad mat, mycket lek och alltid närhet. Kunde man begära med?

Pappa jobbade som lastbilschaffuör.
Mest jobbade han i morfars företag Industriflyttningarna men han har även provat en hel del mer.

Pappa blev som sagt var sjuk år 2004 och har där efter varit en vårdpatient. Han kan agera som normalt men har lite problem med minnet.
Mamma lever idag själv. Om hon ska svara på frågan om hon är gift så blir svaret; "Ja.. men... och så.. eller.. när... eller...." Hon borde lära sig att svara Nej. (Gift, men singel!)

Jag älskar båda mina föräldrar väldigt mycket. Särskilt min mamma. Som alltid varit så underbar och fortfarande är. Hoppas du finns i mitt liv minst 40 år till mamma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar