torsdag 7 februari 2013

Lite pulkaåk!! #ochliteannat...

Nu äntligen är det Freeeeedag!!!
För mig i alla fall. Stämplade ut 14.00 och stämplar inte in förren måndag klockan 07.
 
Hem och vilade en snabbis och sen gick hela familjen till en minibacke jämte barnens dagis. Perfekt stor för mina vilddjur. Och kameran fick följa med idag med.
 
Använder ju den så sällan nu. Blev så glad när jag såg vilket fint ljus det blev på bilderna. Bara det att ljuset gav oxå oskärpta bilder. Men! Övning ger färdighet.
Som just nu med Julius.
Han har precis öppnat sitt intresse när det handlar om bokstäver. Och då kommer vi till det populära S-et! För hur många barn skrivet S-et rätt från början?
Mille vet jag skrev det rätt men spegelvänt. Och i Julles fall blir det fel i kurvorna.
Och med hans tålamod blir det mycket gnäll... och skrik.. och tårar..
 
 
Underbara ungar.
Varför så arga?
 
Ja, för Mille är minitonåringen väldigt synlig just nu!
Han räcker ut tungan. slåss och skriker.
Jag har ju redan tjatat om detta..
Men ni vet.. det är det ända just nu!!
Så jag tjatar lite till...


 
Men sen är dom underbara oxå.
Ibland! Julle han är världens hjälpsammaste unge. Och omtänksam.
 Han bryr sig om andra och han ser till att alla får lika... =)

 
Och Mille är ju den duktiga. Bror duktig.
Han leker skola med sin bror och lär honom skriva.
Han bygger kojor. Klär ut sig.
Han skaffar lekkamrater och kommer på olika ideer varje dag!
 

 
Inte har man en tråkig dag med dessa två.
Inte alltid roliga. Men som sagt, aldrig tråkiga!
 
Själv då?
 
Ja, jag sitter här nu medans Ch kollar på hockey.. igen!
Över med ett glas vin så jag garanterat inte somnar bland folk imorgon.
 
Minns sist jag hade haft magsjuka. Några dagar efter så var jag på 30-års kalas. Jag drack en halv flaska vitt vin och jag mådde pyton efter det. Jag fick minnesluckor (??) vilket jag aldrig får annars.
Så imorgon blir det knappt någon alkohol alls..
Om jag kan hålla mig. 17 personer ska spela quis på hemortens inneställe.
Det ni.. kan väl bara bli skoj??
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar