tisdag 19 november 2013

Vad gjorde jag innan?

Hur visste man att någon var gravid? Hur fick man ihop ett gäng till en vinkväll? Hur visste man att kompisens mammas kusin precis hade ätit sin första våffla UTAN sylt?
Ja, hur gjorde man innan Facebook?


Idag skulle man inte kunna leva utan skiten. Allt och alla finns på FB. Och finns du inte där så tror alla andra att du är dum i huvet.
För hur håller du då kontakten med dina vänner? Och HUR ska då andra kunna snoka runt i ditt liv?



Hela ens liv finns på Facebook. Vem som är min mamma, hur många barn jag har, vart jobbar jag, vem ligger jag med och VILKEN diet går jag på eller skiter jag i dieten och NÄR skiter jag?

Ibland hatar jag FB. Men det är ren hatkärlek. Som du har med dina syskon. Inget du valt, något som kan irritera dig men som du lärt älska och inte kan leva utan.
Hatkärlek.
Beroende.
Kärlek.

För visst kommer abstinensen när man inte fått kolla statusen på 10 minuter?

Förra tisdagen fick jag mig en riktig utmaning. Hängde med pojkarna på utflykt till Jönköping med buss. Första Mille frågade var om han fick ha min telefon. Men det kunde han ju inte för då vill ju Julle oxå ha den (OCH HUR SKA JAG DÅ KUNNA SPELA OCH KOLLA STATUS) .. så telefonen fick ligga kvar fint i min väska..
Det kliade kan jag lova. Men jag klarade det. På ditresan..

Nä.. jag tänker inte starta en utmaning om vem som kan hålla sig borta längst från Facebook för det vill jag inte.

Men en annan rolig grej.
Varför inte visa upp din första profilbild? På bloggen, instragram.. eller varför inte på Facebook?
Anta utmaningen!
Och berätta om och när!


Detta är min första. Det var år 2007 och huset bakom var vårt första! (Första huset av tre!!)
Luggen låg som den skulle, INNAN jag blev "äldre" och fick mina älskade vågor..

Hur var eran första?

Sen slänger jag även in min tredje bild bara för att den var så fin! :)


En Mille i famnen och en Julle i magen!

Häng med nu! D

-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar