onsdag 18 juli 2012

Olika barn!

Jag har blivit duktig på en front.
Varje kväll nu så läser jag en bok för varje unge. Började med det efter att dom fick egna rum och nu har det blivit en mysig rutin.

Men man får tänka sig efter.
För Julle kan jag läsa vad som. Till exempel om den hemska vargen som åt både en mormor och en flicka. Och Jägaren som sen klipper upp vargens mage för att rädda dom.



Är detta verkligen en barnbok?



Detta skulle jag i alla fall inte läsa för Mille. Stackarn som sover med tänd lampa, öppen dörr och skräcken i halsen.
Lättlurad är han. Och rädd.
Han frågade mig här om dagen om skelett fanns?
Och för att inte tala om monster!!

Stackarn. Så mycket som snurrar runt i hans huve.

Då är det tur att Mamma Mu finns. En snäll ko.. som bara glo..

:)

- Ps Mamma Mitt I ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar