måndag 6 augusti 2012

"Vad menar han?"

Idag var första dagen på deras ordinarie dagis och direkt föll dom gamla rutinerna på plats.
Frukt.

Ungarna vill ha med sig frukt.
Bara det att under sommaren så har vi knappt frukt hemma.
Då äter vi bara pizzor, kakor, glass och godis .. typ.. kanske en tomat ibland då och då.

Men jag lovade att direkt köpa hem lite frukt till nästa dagisdag.

Frågade vad dom ville ha:

Mille:" Banan, vattenmelon och clementin. "
Julle:" En sån där rund sak som mormor alltid har hemma. En grön som man äter ur. Men utan skal. Mamma.. en sån där fruktmajonäs! "

Öh..


Avocado?


Kiwi?

Avocado borde funka med majonäsbiten men inte har dom ätit det hos mormor nyligen.
Kiwi kanske?

Ungen satte mig verkligen på plats. Och jag ska föreställa utbildad inom den fronten.


Knäppunge!

- Ps Mamma Mitt I ...

Location:Prästgatan,Skillingaryd,Sverige

2 kommentarer:

  1. Jag blir faktiskt ganska nyfiken också??? Vad menar han? Galia??? /mamma

    SvaraRadera