torsdag 30 augusti 2012

Sista dagen i Barcelona!




Dag fyra. Sista heldagen i Barcelona och största besvikelsen.
Denna dagen kunde vi inte nyttja bussarna mer och tanken var nu SHOPPING!!

Hade på fredagkvällen träffat en svensk tjej som gav oss sina bästa tips. Vi sparade dom till sista dagen.

Bara en liten detalj. Alla klädbutiker i Barcelona har stängt på söndagar.
Så detta, plus att båda blivit ordentligt förkylda blev besvikelse nog. Det blev ett häng i en park. En fika på ett café och lite souvenirshopping där det gick. Sen tillbaka till hotellet för en tidig siesta. Klockan 14 kom vi ut igen för en snabb bit mat. Lite tapas och Sangria blev det.
Efter lunchen vandrade Ch tillbaka till hotellet med sin dunderförkyldning och jag gav mig ut på egen hand.
Finns väldigt många smågator att virra bort sig på men alla leder till Las Rambla så det var ändå väldigt lätt att hitta hem.

En klänning och en tunika hittade jag. Så nöjd blev jag. :)
Sen blev det hotellet igen för att väcka Ch.
Vi delade på en flaska rött och gjorde oss färdiga för kvällen.
En liten pub blev det där vi kunde äta en hamburgartallrik och dricka en öl för 7,5 Euro samtidigt som vi kikade på fotboll. Mysig avslutning. :)
Denna kvällen var vi äntligen på hugget båda två.
Lite senare hemma.. men hur senare minns jag inte! ;)


- Ps Mamma Mitt I ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar