torsdag 14 februari 2013

Det här med livet!

Det rullar på. Vardagen blinkar och ögonblicken fylls på.
Minnen försvinner, växer.
Längtan är spänningen.




Jag är nog av en sort som ALLTID vill ha nått i rörelser.
Som vill längta, planera och göra saker.
Efter bröllopet så kom frågan.. vad händer nu då?
Äktenskapet! Jaja.. men det är samma rutiner som innan. Fortfarande samma kärlek som innan.
Och inga mer barn. (Så länge Ch får bestämma)
Okey då..




Så vad ska hända nu?
Jag blir rastlös. Drar mig i håret.
Gör revolt.
Kanske en percing? Njää..
Kanske en resa? Jomenvisst.. (Om någon betalar?)
Jag vet! Kan ingen annan gifta sig eller bara fylla år? Så jag får planera festen!!
Eller kanske renovera?
Eller helt enkelt plugga satan..
Jag fyller snart 28 år. Ingen ålder. Inte med tanke på att jag redan har barn, villa och man.
Men vad har hänt från nu tills jag fyller 38? När jag redan gjort allt?




Mycket tankar från en ivrig tvilling. Men sån är jag.
Rastlös. Pratsam. Envis.
Jag kan. Jag ska. Jag borde..




-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar