fredag 8 februari 2013

Jajagsägerdådet...

Under mina år som jag har fått finnas på denna jord så har jag verkligen testat!
Och då menar jag inte knark och brott.
Jag menar hårfärger. Och nålar.
Åter igen! Inte knarknålar.. utan percingnålar!

Första minnet var när jag gick i femman. Min kompis Jessica kom rödhårig till skolan och mitt egna sug växte stort!
Men mamma sa nej!
Inte skulle jag förstöra mitt blonda fina hår!


[kolla in kragen och min bruna fina tand... Katching!]

Men efter mycket tjatande fick jag lov att göra EN slinga.
Jo visst blev det en slinga. En förrättslinga!
Sen i sjuan kom nästa klasskompis. Hon hade hittat en frisör som sålde "roliga" hårfärger! Hon körde blått eller lila.. Och jag?


[kragen är utbytt mot en isbjörn och än är inte underkrämen upptäckt! Snacka om matchning med min röda hud mot det rosa håret! Katching!]

Sen kom vi till åttan. Min rosa period fick ett avslut och istället blev det nålar på tjejtoan (percade mig i läppen) och frånvarotiden blev större en närvarotiden!




Jag gick från 2 VG och resten G till två IG och resten G på bara nått år.
Skolan sög och livet var piss!

Sen kom nian. Någonstans försökte jag bli mer neutral men vill ändå fortsätta med mina expriment. Var det inte percing i navlen så var det säkerhetsnål i ögonbrynet!


Denna hårfärgen gillade jag! Och här kom luggen tillbaka.. Nu för att stanna!

Om en liten stund kommer frisören till mig! Ska jag våga nått nytt?
Vågar jag testa? Eller ska jag fortsätta med mitt tråkiga hår med min tråkiga lugg? Ja.. Vi få se!


-ps: mamma mitt i!

1 kommentar: