måndag 5 augusti 2013

En underbar dag!

Igår började resan till underbara Dalarna.


Bilen blev fullpackad! Som vanligt. Frågan är bara hur vi ska komma hem? Då två ungar ska trängas i baksätet! Igår var det en i vår och en i farmor och farfars bil. Dom kommer nog sticka hem nån dag tidigare så i vårt fall blir det nog att antagligen storbanta eller slänga alla kläder. (Hihi, då kan man ju köpa nya?!)


Fikapaus. Vid den här tiden var barnen väldigt rastlösa och vi "vuxna" var väldigt kaffesugna. Förutom Ch som tyckte vi skulle åka hela vägen upp utan rast.
Bara för att han i vanliga fall kör till Huddiksvall. Men tji fick han!


Underbara utsikter fanns det gott om! :)


Äntligen Dalarna!


Här kan jag tänka mig att spendera några timmar om dagen!


Stugan.


Sen blev det dax att köpa mat. Vi hittade en Hemköps-butik. Härligt att gå in där och veta att inte jag jobbar. :)
Men ser ni vilka öppetider! Vi är nog bortskämda i Skillingaryd och det tackar jag för.


En båt fanns det här med till alla barnens lycka.


Och fiska gör dom så fort dom får chansen. Fredrik (den stora som är 10 år) fick hur många fiskar som helst!





Jag har det bra här! :)
MEN!! Inte hört en enda med riktigt Dalmål än! Detta är ju det roligaste enligt mig.

Så idag blir det Leksand sommarland och förutom att leka och bada så ska jag även vässa öronen! Ge mig dialekten! Annars får jag åka hem och fika med Skillingaryds stora bloggerska så jag kan få lyssna och njuta! :)

-ps: mamma mitt i!

1 kommentar:

  1. Åhhh vackra Dalarna!! Underbart!
    Ha ha ha, ja de får du gärna och höra på mitt surr;)
    Kram på dej snyggo❤

    SvaraRadera