fredag 16 augusti 2013

Hela familjen sover..

.. endast jag är vaken!

Strax dax att ut på en morgonpromenad!

Sen i söndags har det blivit en varje dag.
Från snabb runda på 7 kilometer till lugna familerundor på 4 kilometer.

Jag älskar att promenera. Det är verkligen min grej. Och så har det alltid varit.
När jag var liten lät jag ofta cykeln va och gick i stället till skolan.

Vägning var det igår.
Inte som jag ville men ända inte plus.

[SANNINGEN]

När jag kom hem från en kanonhelg i Tylösand så ställde jag mig på vågen.
Vet ni vad den stod på? 80!!
Fattar inte att jag åter igen klättrar upp dit. Hatar mig själv när jag släpper allt och äter allt. Trivs ju inte i kroppen för fem öre.

Men det har ju hänt lite efter det. Många promenader och mindre portioner. Innan Dalarna vägde jag 76. (4 kilo!! :) )

Men.. i Dalarna blev det semester! Med god mat, massor av gott dricka och tyvärr inga promenader.
Ändå tänkte jag hela tiden!

Kom hem i söndags och började direkt med en promenad.

Igår vägde jag mig. 75,5!

Hade velat 75 men är ändå nöjd.

Jag fortsätter kämpa med mina promenader. :) och ser ni mig med en chokladkaka i handen får ni gärna slå till mig.
Ibland behöver jag det. Tror jag.

En av anledningarna till min kärlek för walking:
Utsikterna!



Igår gick vi förbi "dammen" här i Skillingaryd. Detta kan man allt kalla spegelbild!


-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar