måndag 4 november 2013

En hälsning från soffan!




Att vara jag är inte lätt på måndagar. Att jag fortfarande är vaken är ett under.
Men ändå är jag inte mer unik än någon annan förälder.
Detta visste jag, detta skrev jag på.

Skillnaden på oss och mammorna på 50-talet är att vi jobbar oxå. Utöver allt annat. Detta ska vi ha förbaskat mycket beröm för!

Jag älskar mina barn.
Men oj vad jag njuter när dom somnat! Att kunna slänga sig i soffan och bara njuta av ett par avsnitt vänner! Det är måndagslyx!


-ps: mamma mitt i!

1 kommentar:

  1. Precis, en jäkla skillnad på oss nu och då! Den diskussionen hade jag med min svärmor i våras. Hon fattade inte riktigt att det är ett mycket mer stressat samhälle som vi nu lever i nu än då... Jobba heltid och ha allt hemma...
    Men vi är lyckligt lottade så jag ska INTE klaga!❤
    Kram K

    SvaraRadera