lördag 9 november 2013

Försöka gå ju!

Idag skulle det pysslas.. Hade jag tänkt!
Det började bra.





Tills deras bråk fick mig att gömma målarfärgen och resten..

Deras bråk blir bara värre och värre! Trodde att det skulle bli bättre nu när dom "äntligen" fick säras men istället är det som att en avundsjuka växt mellan dom.

Julle är avundsjuk för att Mille få gå i skolan och Mille är avundsjuk för att han saknar sina fröknar och Madde från minigänget. Inte lätt att för nån av dom.

Vet att bråken inte kommer att bli mildare med åren men hoppas ändå på att bråken mot oss vuxna och deras attityder blir det.

Hårt mot hårt. Denna helgen är det lekförbud, godisförbud och mobilförbud.
Tre av tre.
Men bara i helgen.

Kanske det hjälper nått, kanske inte. Men just nu sitter en mysig Mille jämte mig och ritar istället för att hänga med elektroniken.

Och NEJ! Vi har inte köpt dyra mobiler till våra pojkar som endast är 5 och 6 år.
Dom har övertagit våra gamla iphonar och dom kan inte ringa med dom eller använda dom utanför huset.
Endast ta kort och spela med dom. Dom har inga tv-spel och ingen iPad så ni vet! Innan ni dömmer mig. :)

-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar