fredag 1 november 2013

Tack poliser!

Här kommer mina åsikter:



1. Jag betalar gärna 50% i skatt.
Jag tycker om lärare, vaktmästare, vårdare.. och poliser!

2. Ingen! Absolut ingen är populär i mina ögon om denna person kör för fort i samhället.
Oavsett tid på dygnet! Samhället är ingen lekbana för för vuxna barn!
Däremot så är mina barn ute på vägarna och leker!
Respektera hastighetsgränsen! Punkt!

3. Sluta dalta med bovvarna!!
Om mina barn nån gång åker dit för snatteri så tänker jag ge dom minst 1 veckas utomhusförbud! Inte gulla med dom för att farbror polis blev arg eller för att "äh, alla snattar nån gång.."! Ja, kanske! Men det är ändå mitt jobb (som förälder) att visa mina barn och lära dom vad som är rätt och fel!

OM DU HAR EN POLIS UPPTRYCKT I RÖVEN MED BLINKANDE BLÅLJUS DÅ STANNAR DU!!
Om du här väljer att fortsätta köra så kommer även polisen fortsätta att köra. Deras jobb är att ta fast dig!
STANNAR INTE DU SÅ ÄR DU DUM I HUVET! Inte polisen..



Visst.. Dålig stil att "jaga" nån i samhället men hellre att "idioten" kommer med blåljus och sirener efter sig så den hörs och syns än att det svischar förbi själv! För fort kör dom nog oavsett..

Tack polisen för att ni finns och ger mig trygghet i vardagen.

Ps. Detta inlägg mest pågrund av en biljakt i lilla Skillingaryd igår. Bland annat förbi mitt hus.
Dubbelps. Känner du dig träffas K så gör inte det. Man har olika åsikter, detta är min, jag kommer ändå att le mot dig nästa gång vi ses. :)


-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar