fredag 26 november 2010

Arg och trött!

Med många funderingar!

*Varför tror andra människor att alla barnen ska sitta snällt eller gå snällt bredvid annars är dom odrägliga! Mina barn är inte ouppfostrade. Mina barn är inga monster. Dom är barn. Dom springer när dom får chansen. Dom leker med allt som går att leka med och dom är inne i en testperiod (kallas TROTS) som gör att dom försöker skrika till sig saker. Det hjälper inte på mig. Men det tror väl barnlösa snobbar som blänger på mig för att jag har barn som springer eller leker eller skriker...

Jag försöker. Som en miljon till mammor.

Jag kan tycka ibland att Resturanger ska vara någorlunda lugn miljö. Men vem VEM förväntar sig en lugn, lyxig, BARNFRI lunch på MC DONALDS?? VEM!!!?
Eller vem förväntar sig en tyst timme att under lugn och ro kunna shoppa inne på A6 i Jönköping klockan 14.00 en Fredag, fyra veckor innan jul, dagen efter löning. VEM??

Nej! Trodde inte människor skulle blänga så! Besviken blir jag!!

Sen att jag inte kommer att ge mig på en shoppingsrunda på stan med två barn själv på väääääldigt länge är mest för min skull. Och deras skull! Nästa vecka blir det Värnamo. Utan barn! Då kanske jag kan handla allt som jag skulle handla idag men glömde....

Mina älskade, underbara ickeMONSTER!!

1 kommentar:

  1. Morra högt åt dem, snäs åt dem!..
    man slutar aldrig förvånas helt enkelt!

    SvaraRadera