lördag 27 november 2010

Lördag, Lördag, Lördag!

Kallt ute. Brrrr....

Men jag ska inte klaga. Tänker på alla barn, pensionärer och gravida som suttit fast på E4 inatt. Bland annat min Sambo! Jag vill ha hem honom nu. Men han har klarat sig bra med bensin=värme. Endel har ju fått frysa då bensinen tagit slut. Stackars dom. Tyvärr kommer han inte förren klockan 15 och då är jag redan på jobbet. Sen har jag en känsla av att han sover när jag kommer hem.

Imorgon jobbar jag hela dagen.. och på Måndag jobbar jag till 15. Sen ska han åka igen. Ingen ska klaga på lastbilschaffuörer. Oj vad dom sliter. (Oftast inte när dom bara sitter där, dricker kaffe och lyssnar på radion) Men under vintertid.. Och tänk när dom blir sjuka. Dom kan ju inte bara ställa lastbilen och gå hem.. Inte när dom har 40 mil!

Nej.. min lilla lastbilschaffuör.

Ska som sagt jobba hela helgen. Så det kommer la eka tomt här. Eller? Nej.. jag gör vad jag kan.

Ha en trevlig Lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar