onsdag 4 maj 2011

Förnuftiga Maximilian!

Min älskade Maximilian har så mycket i huvet. Hela tiden behöver han få tänka annars blir han så arg.
Nu har jag kommit på ett bra knep.

Varje gång som han blir arg och lättirreterad så ber jag honom att räkna från 10 till 0. Baklänges.
Det märks på honom att han direkt blir lugn. När han får något att göra med sina tankeceller!! =)




Men nu kan han det utantill så vad ska nästa bli tro??
Och hur kommer det att gå för min grabb i skolan??

För visst har vi hört varningarna;

"Lär honom inte för mycket för då blir han rastlös i skolan!!"

... men vilken förälder vill lyssna på något sånt? Vem vill inte ha den smartaste ungen?

3 kommentarer:

  1. Jag saknar pojkarna, det går för lång tid emellan, krama dom från mig/mamma

    SvaraRadera
  2. Tror inte du ska oroa dej över att han bli rastlös i skolan.Felicia var oxå väldigt "kunnig" redan innan hon började skolan men det betyder ju inte att dem är överinteligenta & i skolan får dem att bita i iallafall kan jag lova då skolan är MYCKET svårare redan från ettan än den var när vi var små.Inga barn är bra på allt så då är det ju bra att dem är bra på något :)) Kram,Kate.

    SvaraRadera
  3. Det är inte så längre. Det är helt individanpassat. Frida är tex i 2:ans böcker fast hon går i 1:an. Och det finns dem i 2:an som håller på m förskolansböcker, mycket bättre än när jag gick i skolan'
    Kram

    SvaraRadera