torsdag 26 april 2012

Äntligen!!!

Hemma. 
Snabbstädat. 
Soffan.

Idag har min mobil bara krånglat. Har försökt blogga tusen gånger men mobilen bara dör. =(
Och jag ska överleva till hösten. Sen blir det en ny.

Väl hemma efter jobbet så fick jag mig ett superryck. Diskade, plockade ner tvätten och samlade ihop all smutstvätt.
Eftersom jag arbetat lite mer en vanligt, tränat mer en vanligt och både fixar i trädgården-garage-förråd OCH fixar inför bröllopet så har liksom städningen halkat efter. Men idag fick jag nog.
Och det är inte illa. Efter att jobbat i 10 ½ timme. 

Men så är det ju inte vi som stökar ner så extremt heller.
Har ju två små pojkar som är rätt så skyldiga.
Så idag startade vi ett nytt system.

Jag säger till 30 minuter innan läggning. Då får dom chans att själva plocka upp sina leksaker. Men efter tiden så tar jag en stor soppsäck eller tvättkorg och lägger ner allt i. Detta gömmer jag sen undan en vecka.

Mille fattade direkt och räddade allt som var hans. Men Julle ignorerade det som vanligt.
Men jag gjorde som jag lovade sen. Och Julle skrek, gnällde och skrek.

Men jag är envis. Och nu står en tvättkorg fylld med leksaker inne i garaget.

Hoppas systemet funkar. För alla dessa leksaker gör mig lite smått galen... 
Och åter igen. Dom är barn och bla bla bla.. visst ska dom leka. Och jag begär endast att dom ska städa upp det som stökat ner. 

4 kommentarer:

  1. Tycker du gör helt rätt, de är så stora att de ska kunna städa efter sig.

    det jobbigaste är att vara konsekvent.... där brister gärna jag....=(

    SvaraRadera
  2. De var ett bra system! Kanske jag med borde börja införa! Men jag ska hålla set oxå o inte bara hota som jag alltid gör:/
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Bra tänkt, stå bara emot och försök få ch att göra likadant/ carina

    SvaraRadera
  4. Tack! För att ni tro på mig! Och jag tror oxå på mig.. ;) är envis som en get!! Haha..

    Och ja! Ch är med! (hoppas jag) det var faktist hans idee! :))

    SvaraRadera