söndag 27 maj 2012

Killar grillar och tjejer tittar på?

Idag skulle vi grilla lite hos mamma. Fira lite mors dag och även lillebror.

Lillebror skulle grilla.
Lillebror skulle lära sig grilla.
Lillebror tittade på.


Tre stora karlar vid en oskyldig grill.
Och vad gjorde vi kvinnor? (mamma mest för den delen)
Jo: plockade fram, skärde upp kött, gjorde sallad, vitlöksbröd, diskade...

Men tack för maten, alla män!

En sak är säker. I år ska jag lära mig grilla. På lördag ska jag grilla. Med en massa tjejkompisar. (Ja, barnen är hos barnvakt, jag skyddar dom!)

Sen när jag lärt mig: ska Ch få sköta resten och jag ska ta åt mig äran.

Kvinnor kan.
Bra kvinnor reder sig själv.

(och inte bra män redan reder sig själva och kvinnor reder i köket, som min smarta pappa sa!)

- Ps Mamma Mitt I ...

1 kommentar:

  1. Här hemma grillar vi båda två, o turas om med resten.
    Men rent generellt är det som du säger tycker jag.

    SvaraRadera