torsdag 10 maj 2012

Nu är Mille hemma.

Och det betyder fullt upp igen.
För två dagar sen så gjorde Maximilian en rolig sak. Och med rolig så menar jag jobbig, irreterande och "räkna till hundra tjugo gånger"!

Han tog våran nyss köpta och nästan fulla grillkrydda och spred runt om i hela huset. I sängen, på golvet, i garderoben. Doften av grillkrydda sitter fortfarande kvar. (men tack för att det inte var sesamolja igen!!)

Straffet blev då att jag gömde alla hans smurfilmer till idag.
Eller rättare sagt: jag gömde fodral, omslag och filmer. För att ta ut omslagen var visst en rolig syssla.

Men så idag lekte vi lite. Jag ville få dom att sluta bråka i fem minuter i alla fall.

Först bad jag dom att hämta något blått. Sen nått med en blomma på och sist något med ett hjärta på. Efter mycket letande så kommer Mille:

"Men mamma. Om jag får mina smurffilmer så finns det ett hjärta på nummer 7!"

Bra minne?


För visst stämde det.
Och äntligen fick han sina filmer igen. Så nu kan han fortsätta med omslagen.


Och ja.. han lovade mig att aldrig mer hälla ut grillkrydda. Inte ens på golvet.

- Ps Mamma Mitt I ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar