söndag 20 januari 2013

Mina underbara, söta, älskade..

.... MONSTER!

Bröderna Grim gör allt just nu för att reta sin omgivning. ALLT!
Om dom inte gaddar ihop sig tillsammans och flyger på en med huggtänder som slår dom ut all ilska mot varandra!

Är det nu vi som föräldrar ska börja uppfostra?
Eller är det försent?

Värst är ordspråket. Och då är det störst vårt egna fel. För inte är vårt ordspråk finare. Vi vet bara när vi stänger in vissa ord.
Vi vet gränser. Men inte hjälper det.

Maximilian:
Smart. Rädd. Mörkrädd.
Kan vara så mysig och förståndig till att i nästa stund bli arg, förbannad och ledsen.
ALLT är äckligt. Alla är arga på honom. Allt är hemskt.




Julius:

Gosig, orädd, testpilot!
Testar allt och alla. Visa en sida som drar mot att bli mobbare.
Tänker sig inte för. Hänger på hunden. Biter (!!!?) sin bror och värst av allt...

Han gick till min mamma (som är överviktig) och sa:

"Mormor, jag tycker inte om tjocka människor! " nånstans hade han även sagt ordet fet.

Jag skäms! Gråter inombords.
Jag uppfostrar inte mina söner så. Jag tjatar på dom varje dag att vara snälla mot andra.
Just nu är jag lika rädd för att dom ska bli mobbare som för att dom ska bli mobbade!

Vi drar hårdare i uppfostringsnöret. Vi pratar. Vi skäller.
Och Julius! Han ska be om ursäkt!

För jag vet innerst inne.. att han visst gillar tjocka människor.



Och han kan ju vara så snäll och hjälpsam.

Mina monster. Vad ska ni bli..

-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar