lördag 12 januari 2013

Sån är jag!




Jag går alldeles för ofta och sover med sminket på.
Jag är duktig på att diska och städa.
Jag är oxå duktig på att låta diskbänken bli full innan jag tar tag i det.
Jag är duktig på mitt jobb.
Trots att jag alltid stämplar in i sista minuten och då och då försover mig.
Jag är en bra vän. Får dom att skratta.
Men jag har blivit dålig på att höra av mig och hänga på.


Jag är en bra mamma. Jag är rättvis och jag pussar ofta på mina söner.
Men allt för ofta får dom gå till säng med sina telefoner istället för att jag läser en bok.
Jag är en bra fru.
Men allt för ofta är jag en tjurig fru.

Jag tror att jag är glad, social, rolig, pålitlig och omtänksam.
Jag vet att jag är slarvig, ohälsosam, tjurig och självisk.

Jag vill vara en sån där kvinna som har det tip top hemma och alltid fräscht.
Men vet att det är jag allt för sällan.

Till exempel:
Jag hade det fint på midsommarafton med porslin och fina blommor som barnen plockade.
Men .. jag borde nog städat bort det nu va?


Jag är sån.
Jag är helt enkelt jag. :)

-ps: mamma mitt i!

1 kommentar:

  1. Ha ha underbart!;)
    Vem fan är perfekt egentligen? Ingen skulle jag vilja säga!!!
    Puss och kram kexchoklad

    SvaraRadera