söndag 27 januari 2013

Okey då...

.... jag ger mig!
Min dröm om ett fint hem!
Ni vet ett sånt där hem som alla andra har men som jag aldrig lyckas med!

Är det inte vardagsrutinerna så är det TANKARNA om renoveringar..

Nu har vi bott här i över ett år. Inte en vägg har vi målat! Egentligen så bryr jag mig inte. Huset är redan i "hyfsat" skick och just nu är vi småbarnsföräldrar med allt vad det innebär. Visst lyckas andra men inte vi.

Men för att komma tillbaka till mitt "lilla" problem!
Jag vill ha ett rum som är fint. Mitt vardagsrum!
Inte barnens.. Utan mitt!
Men då glömmer jag en detalj.

Jag har en man oxå. En pappa i huset som oxå vill leka.
Och när han tar fram sina leksaker måste han ju kunna ha ett öga på hockeyn samtidigt. Vilket bara finns i MITT vardagsrum.



Så nu är mitt vardagsrum värsta Legoland. Det finns överallt och dom är små och dom bits!

Så nej.. jag lägger locket på och jag bryr mig inte.
Får väl hålla mig inne i mitt tvättrum istället.. Legoland är ju bara en period.. Eller?

-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar