torsdag 25 april 2013

Lite cocko?

Ch väcker mig med orden: du försover dig igen!

Till slut lyckas jag komma upp och tar mitt knäckebröd och min kaffe och placerar rumpan i soffan. Klockan 07.15 SKA vi vara på väg till förskola! Hunden ska bajsa och barnen SKA cykla!

Som vanligt blir det inte så. Tidsoptimist som jag blivit.
(Tänk att vara på jobbet 10 minuter tidigare nån gång?)

Skriker på barnen hela vägen, sliter med hunden som prompt måste ommarkera vid varje träd, buske, staket!

Väl på plats slänger jag ett snabbt öga på förskolans klocka. 06.44! Jag börjar 07.45.. Hoppas innerst inne att deras klocka stannat! Hellre det en att dom missat ställa in den på sommartid!

Ger ungarna varsin snabbpuss och drar hunden hem via powerwalk blandat med en stressad, arg matte!

Slänger upp mobilen och kikar.. 06.45! Shit! NU skulle jag vara på jobbet!!!

Eller?..

Nej.. Jag börjar ju 07.45!

Evelina är inte försenad för en gångs skull. Evelina är en timme för tidigt.. Jaja..


-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar