onsdag 30 oktober 2013

En bra mamma!

* Lyssnar på sina barn.
(Jag försöker, tro mig! Men ibland är det lätt att bara humma..)

* Gör varm choklad till skolans utflykter.
(Men vem f*n orkar stå och röra i en gryta kl. 06 en måndagsmorgon? Tacka vet jag festisar med sugrör)

* Är alltid snäll och leende och ja-sägande..
(Eller hur...)

* Kommer alltid ihåg vantar, regnkläder, halsduk, plåster, papper, byxor..
(Nej! Jag har fullt upp med att komma ihåg mig själv eller att hunden ska rastas och matas, eller att huset ska låsas eller att det är JULIUS som ska till dagis och MILLE som ska till skolan.. så om jag glömmer nån vante eller ett papper eller lite regnkläder nån gång då och då... =P)

*Säger ofta "jag älskar dig*!!
(Och det gör jag faktist!)



Så jag är nog, trots allt, en bra mamma!
Även om jag skäller ofta, glömmer saker och INTE gör varm choklad klockan 06 varje måndag-morgon!






-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar