onsdag 30 oktober 2013

Någon gång..

.. ska ju vara första!

Jag är ju som jag är.. med andra ord älskar jag alla speciella helger. Julen, påsken, midsommaren .. och halloween!

Jag VET att halloween är på torsdag och Alla Helgona är på lördag. Jag vet att dessa två ej ska samköras..
Men nu är det så.. att jag är kassörska och jobbar i affär. Varannan helg är jag i kassan och inte här hemma.
Och jag VILL ha en halloweenfest! Så i år skiter jag i reglerna.

Vi ska ha en halloweenfest för (mig och ) barnen!
På lördag klär vi ut oss och äter gott och ha det trevligt!

Idag gjorde jag nått jag aldrig gjort förut! Jag skärde ut min första pumpagubbe! (Väldigt viktigt här att ni inte skriver fel.. så ni skriver Pumpa Gubbe istället på er googlesökning!, eller gör det.. ibland behöver man en liten chock i vardagen!)



Då alla hel-oranga pumpor redan var tagna (jag kunde ju valt ut en direkt, då det är jag själv som plockat in alla i affären, men så smart är inte jag) så fick jag ta en lite grönare variant! Men den får duga!

Efter googlingsökningen (för nu ska ni inte tro att jag kunde fatta hur man gör själv -vem behöver tänka idag när Google finns?) så fick jag nog till min gubbe.


Blev väl bra? För att vara första gången. Och till nästa Gubbe som ska pumpas .. eller till nästa pumpagubbe menar jag ju.. Så vet jag att jag kan måla med blyets istället då svart spritpenna som liksom fastnar. Men vad gör det?

På lördag ska vi göra fingrar och ögon med!
Detta har jag redan googlat fram så jag har flera dagar på mig nu att repetera detta i mitt huve..
Borde gå det med! :)

-ps: mamma mitt i!

Location:Kyrkväktaregatan,Skillingaryd,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar