torsdag 1 december 2011

Lugnet före stormen!

Tar en kopp kaffe! Kom precis hem från jobbet och nu är är det bara mitt kaffe som gäller!
Ingenting annat...

Men sen.. Sen ska det packas så det skriks om banankartongerna!

Och det ska planeras.
Vilket ska med imorgon?
Vilka kläder ska användas imorgon och på lördag?
Vågar jag packa ner rostmaskinen eller kommer jag att vilja ha rostat bröd just imorgon fast att jag aldrig äter det annars!

Och det viktigast!

Kaffebryggan.

Ska vi ta med oss den imorgon?
Ch tycker att vi visst kan det och även kaffekopparna.
Han menar att vi kan äta våran frukost hos grannarna på Lördag morgon!
Och det förstår ni... det är ingen bra idee!

För om jag ska visa mig bland folk måste jag först sminka mig (eller i alla fall ta av mig sminket från gårdagen innan, för det är ju jag så bra på och göra innan jag somnar)
Jaja..
För att sminka mig måste jag först borsta tänderna och så bör jag ju även ha klätt på mig kläder oxå!

Och innan jag gör det MÅSTE jag dricka min kopp kaffe så jag får min dagliga energi och morgonmonstret försvinna.
Och för att dricka mitt kaffe MÅSTE jag äta ett litet knäckebröd till..

Ja, det är inte lätt! Men det ordnar sig nog! Svärmor lovade att inte prata med mig om jag kommer in till henne innan kaffet och det är ju bra!
Då behöver jag inte oroa mig för ännu en ovän!

-ps; Mamma mitt i!

1 kommentar:

  1. Kaffe, knäckebröd och vad du behöver finns. Brödrost har jag oxå/ grannfrun

    SvaraRadera