söndag 18 december 2011

Min älskade farmor.


Fredagen den 16 December så somnade min farmor in.
Det kom som en chock då hon nyss opererats (inte vad jag trodde var livshotande) och jag trodde väl att jag skulle få träffa henne en gång till...
Då farmor och farfar bor i Tidaholm (10 mil) så har aldrig träffarna varit för ofta men dom har ändå varit där och jag tror att jag alltid har tagit min farmor för givet.

Hon lagade den bästa maten som fanns. Hennes köttbullar har alltid varit dom godast och det är för henne som jag alltid vill ha Kalkon på juldagen. (Ska serveras med brysselkål, hasselbackspotatis, gele och helst räfflade gurkor)

Hon gjorde alltid mycket själv. Har jättefina kläder som hon stickade åt mig när jag var bebis och det finns även en och en annan duk från henne.

Julafton och Midsommafton. Dom dagarna som vi var hos farmor och farfar när vi var små. Mina minnen är starka och många och jag kommer nog alltid att bli som mest påminnd runt dessa högtider.

Farmor, jag var inte beredd på att du redan skulle försvinna från oss men vet om alla dina bekymmer som du haft dom senaste åren så jag hoppas att du äntligen får slippa lida. Jag hoppas du har det bättre nu och jag kan lova dig; Jag kommer aldrig att sluta äta kalkon på Juldagen! Med brysselkål, gele, hasselbackspotatis och helst räfflade gurkor...


4 kommentarer:

  1. Tack älskade gumman, det kunde inte blivit bättre sagt./mamma

    SvaraRadera
  2. Oj så tråkigt Evelina.Tänker på dig.Kram

    SvaraRadera
  3. Snor kortet då jag inte har något i datorn, när vart e det taget?

    SvaraRadera