tisdag 7 februari 2012

Röd även nu!

Ja.. mina nya läsare! Om ni inte visste det redan så ska jag berätta en sak för er!
Jag är sosse! Och en stolt sådann..

Det beror inte på vem som leder partit utan på hela ideologin. Hela tänkandet!

Jag betalar hellre mer i skatt och vet att vård, skola, samhälle och vidare funkar och flyter på! Punkt!

Och nu är jag arg. Lite argare är förut.

Varför ska vi jobba till 75?
Varför inte låta alla arbetslösa få jobba istället?
Det är ju inte så att marknaden skriker efter folk.. så varför?

Och om han tycker detta.. Varför höjja med 10 år direkt?

Hade jag varit i hans kläder hade jag tjuvstartat med 2 år och sen byggt på..

Men nu är inte jag i hans kläder!
Tack gode Gud..

1 kommentar:

  1. Jag och många fler instämner nog i ilskan över moderatfasonerna/ en sosse till carina

    SvaraRadera