onsdag 8 februari 2012

Vad blir det för mat?

Varje dag får man ställa sig frågan och den är alltid lika tråkig och jobbig.

Jag hatar att laga mat! Avsky det. Så när Ch inte är hemma och jag måste laga så blir det antagligen 5-minuters rätter eller så testar jag nya recept!

Idag testade jag nytt. Vet inte vad jag ska säga.. det gick och äta men jag skrek inte efter att få ta mer! Tråkigt!

Stekte kycklingfilé med salt, vitpeppar och grillkrydda.
La det i en ugnsform.
Stekte bacon och purjolök och la det över kycklingen.
La i lite kycklingfond (man skulle smula över en kycklingbuljon men mina hade gått ut 2009 och var lite mer som sand än buljong)
På med 3-4 dl grädde. Över med skivade tomater och sist strö du på lite svartpeppar.

225 grader. 20 minuter.

Jag hade råris och sallad till.

Betyg 2 av 5!
Kanske man kunde blandat ut grädden med lite mango chutney?

2 kommentarer:

  1. Men det låter ju super gott ju.....

    SvaraRadera
  2. Ibland får man spetsa till det lite med fantasin.
    Jag köpte ishavssallad idag och tillförde lite räkor och dill, och visps så blev det mycke goare/mamma

    SvaraRadera