torsdag 22 november 2012

Denna mage!!

Inte min. Och inte Julles!

Julius hade ju ont i magen ett tag som ni säkert minns. Men där kom vi fram till sen att han bara blev förkyld i magen. Extra känslig som han är. Ingen gluten! Phu.!

Men nu är det Milles mage som krånglar istället.
Han får ont lite då och då när som på dagen. Oftast när han äter. Men det kan komma andra tider oxå. Som i affären till exempel.


Jag inbillar mig att detta är når han egentligen är bajsenödig. Så jag frågar honom alltid om han behöver gå på toa.


Jag har lagt min oro på hyllan efter racet med Julle. Men tänk om det är något annat på Mille?
Han är ju oxå alltid snorig. Året runt.



Borde man oroa sig?

Tänker mest på äppelblommans pojk. (Hon som jag länkar till)
Han hade oxå ont i magen lite då och då. Men hon oroade sig inte. Tills dess att han bajsade blod.

Frågan är.. Ska man vänta eller ska man ringa?

Att barn har ont i magen lite då och då är ju inget ovanligt..

Oftast är det på kvällarna. Men att jag skriver om det nu är för att Mille precis haft ont igen. Nu på morgonen.

I våras tänkte jag direkt på gluten. För att istället för att ligga på ett streck under kurvan (vikt och längd) så hade han gått till två streck under. Men det ordnade upp sig under sommaren. Nu ligger han på sitt streck igen.

Babbel om denna magen!


-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar