torsdag 22 november 2012

Vet ni vad jag gör?

Lämnar mina barn själva i huset!
Det ni hönsmammor!

Och vet ni! Dom klarar det. Ja, dom är nog som duktigast just då!
Nu handlar detta bara om typ 10 minuter och jag går förbaskat fort. Men hunden måste bajsa och barnen vill inte alls med, så då blir det så! :)

Idag har vi bakat! Två sorters saffransbullar. (Ja, jag gillar inte katterna!)


En med mandelmassa och en med vit choklad! Åh vad goda dom blev. Jag SKA bli en bullmamma! Jag hade en och mina barn måste ju få en! :),



Det blev ett gäng!


Denna gången gjorde jag på en liter mjölk istället för en halv!
Jag gör alltid dubbel sats när jag baka och innan har jag kört dubbelt av mjölpaketens recept. Det blev inte många..

Recept?



Ja, har ni inte appen kokaihop så skaffa! Den är smidig att hitta recept i, spara och föra över till en inköpslista! Nog en av mina favoriter!


-ps: mamma mitt i!

1 kommentar:

  1. Hmm den med vit choklad hur gör man den??
    Hmm tror du det är okej att baka saffrans bullar med mandelmassa i när det är slutet på Januari snart?? har saffrans paket över & blev just nu VÄLDIGT sugen...

    SvaraRadera