torsdag 16 maj 2013

Bröderna Grim!

.. borg!

Att dom slåss är ju ingen nyhet. Detta händer ju som sagt dagligen.
Tyvärr blir slagsmålen oftare och hårdare! Att ingen rejäl olycka hänt än är jag förvånad över.

Men det är nära och hur jag ska stoppa det vet jag inte!
Tips mottages gärna.

Det värsta just nu är att min stora kille inte vet hur han ska tygla sig. Han går många gånger över gränsen och istället för att tänka blir det aktion direkt.!

Jag pratar självklart med honom. Mycket och ofta. Jag hotar med indragna pengar och vidare..
Jag förklarar och skrämmer upp.

Idag fick mina pojkar ta över en tom kartong efter mig. Direkt skulle dom börja bråka om vem som skulle ha den!
Då gick jag i mellan:
" Ni får den båda två och ni ska göra något tillsammans. Klarar ni det utan att bråka så får ni varsin tia! Börjar ni slåss så tar jag tillbaka till kartongen"

Så nu bygger dom för fullt!


Hoppas det funkar!

Men som sagt: tips mottages! Hur får man sina barn att inte använda för mycket och för allvarlig våld? Att puttas lite är väl en sak..

-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar