måndag 20 maj 2013

Om

Om jag vore miljonär, då skulle jag sitta i USA nu och dricka bubbel.
Om jag vore färdigutbildad, då skulle jag hjälpa behövande barn dag som natt.
Om jag inte hade brytt mig, så hade jag skitit i min hemska lugg och trollat bort den.



Om jag hade drömt om morgondagen, då hade jag missat att träden blivit gröna.


Om jag hade varit smart och veckohandlat så hade jag inte spenderar nästan 2000 (hela barnbidraget) på att handla idag!

(-Mamma, jag vill ha godis!
Ja, och jag hade hellre tagit pengarna och stuckit med stört till Ullared! - Vi kan ju bara äta en halv macka om dagen resten av månaden, som smarta Julius säger! )

Om jag inte varit så feg så hade det inte tagit femton minuter, fem kilo papper och tolv utbrott för att fånga och döda årets första (synliga) fästing som klättrade glatt på Kingen. Japp, nu får han absolut inte sova i min säng eller vår soffa mer. (Vilket han absolut inte fått innan heller)

Ja.. Om..



-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar