torsdag 23 maj 2013

Livet på en pinne!

Underbart livet är! Eller skröt jag nu? Kanske inte borde skriva för ofta att jag är lycklig.

Livet är piss! Allt går åt skogen, barnen bråkar, jag rev mig på hundens klo.. Eller.. nu klagade jag för mycket.. igen!

Vad ska man tro? Något ska någon alltid klaga på. Eller gnälla om.. helst utan att den andra hör. Men ibland rakt ut. Och då är personen stark och modig. Eller jobbig och jävlig?

När jag öppnar Facebook (vilket jag gör typ 78000 gånger om dagen) då är det för att snoka. Inte för att veta om någon har ätit pannkaka till middag utan kanske för att någon är gravid, eller ska gifta sig! Själv ser jag på Facebook som ett socialt nätverk. En jättestor lokal med en massa folk. Vissa känner jag väldigt väl, enkel hälsar knappt när vi möts live. Men det bryr inte jag mig om.
Det finns dom som bara vill ha sina närmsta vänner.. inte gråter jag för att jag ryker från deras vänlista.

När jag bloggar så gör jag det mest för att få skriva. Något som jag älskar! En öppen dagbok. För jag är öppen! Ibland blir det bra, ibland blir det tråkigt, ibland blir det svammel (som nu).

Meningen med detta inlägg var att klaga.. igen..
Jag skulle visa er bilder på skogen och naturen:





Sen skulle jag skriva:
Hur kan någon koppla av där??
Min puls blir tio gånger högre så fort jag kommer in bland träd, stigar och lera.
Kommer det en älg? Kommer det en orm? Fästningar? Våldsmän? Moster??
Men så kom jag på.. då klagar jag .. igen!

Visst. Jag gnäller mycket. För ibland är livet piss. Min pappa som lämnade oss för tidigt. Min man som jobbar för mycket. Mina barn som alltid bråkar.

Men en sak är säkert! Mitt liv är underbart. Jag älskar min man och saknaden gör att vi tar vara på varandra bättre.
Jag älskar mina barn. När dom sover så ger jag dom alltid en extra god natt puss. Underbara ungar.
Och även om pappa lämnade mig så har jag ändå världens bästa mamma och tre underbara bröder.

För visst är det så? Ibland är allt underbart, ibland är allt skit!

Då är det skönt att få skriva. Oavsett..

Färdigsvamlat av mig. Ja just det! När jag ändå gnäller.. och skryter..

Skulle ni våga visa er bland folk utan lugg med mitt face?


www ÄR SÅ TRÖTT PÅ MIN LUGG!!! .se

-ps: mamma mitt i!

2 kommentarer: