fredag 9 mars 2012

En tung dag!

Min farmor gick plötsligt bort den 16 December och den 20 Januari var vi på hennes begravning!

Tills döden skiljer oss åt.

Det skulle man kunna säga om mina älskade farföräldrar!
För den 1 Februari gick min farfar bort.

Efter att varit sjuk allt för länge med den dumma cancern så slutade han kämpa efter farmors bortgång!

Farfar var inte den pratglada typen men han var miljövänlig, envis och rättvis.
Något som jag beundrade mina farföräldrar för var att efter varje måltid som farmor lagat så satt farmor kvar vid bordet efteråt medan farfar plockade av och gjorde disken!
Det kallar jag en gnutta jämnställdhet! Vilket man inte ser för ofta! I alla fall inte bland äldre!

Idag blir det begravning! Vi ska tillbaka till Tidaholm för ett sista farväl av farfar. Och på något sätt så har det slagit mig nu;
Jag har varken farmor eller farfar kvar i livet. :'(

4 kommentarer: