tisdag 6 mars 2012

Har varit så nervös!!

Hela morgonen nu har jag suttit med magont!
Tänk om kyrkan inte var ledig?
Ska vi välja ny kyrka eller nytt datum?

Men det slipper jag oroa mig för nu!
För kyrkan var ledig och nu är den bokad. För oss.

Jag ska bli FRU!
Jag ska få bära en vit bröllopsklänning!
Jag ska få ALLAS ögon på MIG!
(nån kommer väl kika på Ch oxå.. men mest mig)

Nu börjar allvaret! Nu ska vi hitta festlokal, planera middag, hitta klänning, göra inbjudningskorten, hitta ringar (eller ring?)

Och jag behöver all hjälp! Snälla ge mig tips och dela med er av era bröllopshistorier! Och lugna ner mig.. jag kan ju inte vara så här nervös ända till den stora dagen!

4 kommentarer:

  1. haha. Sötnöt.
    Mitt tips är att inte lägga ner hela din själ i alla delar utav bröllopet. För det kommer du inte orka, och då är du totalt slutkörd när bröllopsdagen väl kommer.

    Även om du vill göra allt själv, så är det bra att ibland tänka MÅSTE jag göra det. Eller kan jag be om hjälp. Är jag glad även om jag inte har gjort alla korten själv jag menar det är ju bättre att folk hinner bli bjudna och hinner anmäla sig än att korten är hemgjorda (kan ju alltid göra tackkorten isf, i din egen takt och det är taktkorten folk har kvar längst).

    Strunta i allt som du tror att folk förväntar sig. Och gör det som du och Christoffer vill. Bjud dem ni VILL ha där. Inte dem ni BORDE. Ha mat som ni tycker om och inte vad som är "vanligt". Vi grillade tillexempel på vårat bröllop och hade cheesecake till efterrätt. Vi hade lite plock till förrätt. Och ingen förutbestämd bordsplacering utan det skedde med slumpens hjälp. För så ville vi ha det.

    Sätt er o prata om vad som känns viktigt. Och vad som känns nödvändigt. Och vad som framförallt är ER! Det är ERAN dag, ingen annans.

    Det som däremot är viktigt (tycker jag) är att ha någon som är duktig på att fotografera (måste inte vara en proffsfotograf, fundera på vem ni känner) så att ni kan se tillbaka på bilderna och minnas er dag.
    Att göra stunden i kyrkan minnesvärd och till er egen. Ha med musik som betyder något för er (om ni inte känner nån annan som kan sjunga så fråga mig så kommer jag o sjunger med magen i vädret), hitta texter som symboliserar just er och välj en präst som ni litar på kommer göra er dag bra.
    Men viktigast, se till att ha roligt! Det är kul att gifta sig och det är fantastiskt att känna att man lovar att älska varandra och faktiskt mena det!

    Nu fick du världens längsta kommentar. Men är lite uppfylld själv av bröllop efter att ha återupplevt det lite när jag gjorde bröllopsboken med alla bilderna.

    Hojta om du vill ha mer hjälp att reda ut tankarna lite eller feedback från nån som inte är gäst (utom möjligen i kyrkan för det är så mysigt att gå på vigsel).

    Och just det, våga be folk om hjälp. De flesta blir faktiskt glada av att få hjälpa till. Och hade jag inte varit höggravid hade jag gladeligen hjälpt till o servera eller så. Och det finns fler som gör sånt alldeles gratis (eller ja, kanske nåt att äta eller så skulle underlätta så de inte faller ihop).

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi gjorde så mycket som möjligt själva mest för att vi ville det =)
    Ingen visste ju om vårt bröllop så långt innan vi höll alt hemligt ganska länge.

    jag gjorde egna inbjudningskort och tackkorten beställde för där hade vi bild på oss alla som var i brudföljet.

    vi hyrde folketshus och fick med personal som serverade och de fixade även med maten, men det var ju förra ägaren och vet inte hur de är nu.

    Festen tog vi som den kom =) ingen bordsplacering för det hatar jag!! sitt var du vill å ha roligt!!
    vi planerade inga lekar för det gjorde gästerna =) utan att vi visste det. framåt kvällen hade vi ett band som spelade och dansade å hade kul!!

    Gör det enkelt och så som NI vill ha det och bryr er inte om vad andra tycker och vill ni ska göra.
    Det är ert bröllop och ni bestämmer!!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kommentarer du fått :)!
    Själv ville jag bara säga att jag får fjärilar i magen av att bara läsa;). Shit, jag förstår att det är mkt att tänka på, men gu så roligt :)!
    Får man va så nyfiken och fråga om datum?
    Kram v

    SvaraRadera
  4. Ica i Vaggeryd är hemskt duktiga på dekorationer du bör prata med Camilla Hugosson för hon är expert ....

    Festlokalen ex Folkets Hus ....

    SvaraRadera