torsdag 15 mars 2012

Olika barn!

Mille är teori!
Julle är praktik!

Utan tvekan. Och det roliga är att vi, deras föräldrar är nog likadana. Jag är praktik. Har aldrig varit en höjdare på plugg och sånt. Vet att när jag inte förstod matten så tjurade jag istället för att lyssna. Istället funkade jag bäst när jag fick börja jobba och sluta läsa.

Ch är tvärtom. Han läser mycket och minns det! Allmänbildad. Har kan saker som en annan inte ens vet förnamnet på.

Så Mille är lik sin far. Skrivet mycket redan, lärde sig hur man sätter på tvn innan han fyllde tre och är allmänt smart.

Julle däremot är lik mig. Både på gott och ont. Han vill lära sig hur man byter tvkanal och han vill lära sig att skriva sitt namn men så fort man försöker lära honom så tjurar han och ger upp innan man börjat!

Men som sagt! Han är praktik istället. Han är stark, trivs utomhus och är den som gärna hjälper oss med att hämta saker och bära saker.

Och han är inte rädd för blod! När vi ser på greys och dom opererar så smiter Mille iväg medan Julle bara frågar och frågar.

Kanske han kan bli läkare? "nej, rallyförare.." säger han då!
Därför tycker jag att ambulansförare skulle passa honom. Kombinera båda liksom? Söta bullen.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar