onsdag 17 augusti 2011

Husmor?

Igår blev det en dag i hemmet. Jag lekte husmor och fixade och donade!
Först lagade jag riktig husmanskost. Falukorv, några stekta köttbullar, pasta (till pojkarna), blomkål (till mig) och vit sås! Barnen tömde sina tallrikar.
Efter en vecka med utemat så tror jag dom tyckte det var gott! =)


 Sen bakade vi en kladdkaka. Barnen fick hjälpa till så gott som dom kunde och dom tyckte nog det var riktigt skoj!


Smeten åt dom jättebra av!!
Därimot var dom inte så glada i kakan när den var klar!
Men vad gjorde det! Dom var väl mätta efter maten!


Efter detta så fick Maximilian följa med pappa ut och jaga en stund!
Han fick låna Julius utrustning och blev så fin!
Julle som hade varit med pappa på morgonen och jagat somnade gott inne hos farmor!


Så jag passade på att slänga ihop en smörgårdstårta till kvällsmat!
Är det semester så är det! =)


Lite torr och för lite smak men annars god.
Men man lär ju sig! =)


Idag är det våran sista gemensamma semesterdag ihop. Ch fick avbryta semestern och börjar jobba imorgon. Så idag ska vi på hemligt äventyr med barnen.

Vi sökte lite på nätet och hittade "Upptech" i Jönköping.
Tror barnen kommer tycka det är spännande. Och vi!!

2 kommentarer:

  1. Den är nog goare idag om det finns något kvar?
    Den behöver stå en dag helst. Men den såg väldigt fin och god ut /mamma

    SvaraRadera
  2. Hade oxå husmor som överskrift på ett inlägg igår;-) Fan va vi är duktiga;-)
    Hoppas att ni får en fin dag!
    Kram K

    SvaraRadera