måndag 25 mars 2013

Egentid och shoppahollic!

Shoppahollic.. ?
Shoppihollic.. ?
Shopp.. ?

Jajja..

Och nej. Jag är inte det! (Som jag försöker stava!)
Mina besök i stan är lätträknade, internet lika så. Ullared 2-3 gånger om året passar mig utmärkt!

Men det är annat onödigt som mina pengar försvinner på.
Var fjärde vara i kundvagnen är sånt som du inte skulle handla.
Hälften i mitt fall kanske.
Sen ska ju allt användas med!

Sorterade lite papper och dess like i dag som legat vid micron alldeles för länge.
Hittade en tidning och kikade på första storyn.. Åh! Oläst! :)

Sätter mig nu och bläddrar i den.
Hm.. Old shit! Redan hört!
Den är gravid enligt tidningen men det var ju länge sen ungen tittade ut!
Dom är tillsammans.. och vidare!

Jaha.. Tidningen är från 2012!


Kanske skulle sortera oftare! Eller helt enkelt läsa blaskorna jag köper??


Samma sak är det med resten!

*Jag har ett helt godisförråd med godis som jag knappt äter men som jag köpt för att det var billigt!

*Jag äger en miljon klädesplagg som jag köpt, men aldrig vågat använda! (Eller inte orkade prova innan köpet för att sen inse hemma att det ser hemskt ut på mig!)

* Jag äger 78 bordstabletter ,minst, där jag köpt 4 av varje.
Problem 1: vi har plats för 6 personer runt bordet, inte 4!
Problem 2: jag använder aldrig bordstabletter.. Jag använder inte ens duk om det vankas party!


Samma vis med gardiner, handdukar.. Och vidare! Dom lila på bilden har jag aldrig haft uppe!
Men ändå ligger dom och tar plats!

Nej.. Sluta handla skit och sätta hänglås på plånboken..

Fast det är klart.. det är ju kul att fynda!! :)

-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar