tisdag 19 mars 2013

Fjäskskola!

Om du ska fjäska så finns det två regler.

1. Ljug inte!
2. Överdriv inte!

Du blir liksom påkommen då..
Min älskade Julius har ju som ni redan hört kommit in i en "förbannat-ärlig-och-frågvis"- ålder!
Och just "tjocka" personer undrar han mycket om.
Jag får höra det! Min mamma får höra det! Asterix får höra det! (Men han är bara utklädd, som smarta storebror så fint sa!)
Jag tjatar självklart på Julius att inte säga så. Folk blir ledsna! Och som i mitt fall: jag vet redan om mitt hull! Hey.. Säg nått annat! :)

Så nu börjar han lugna ner sig lite. Han säger att vi är vackra i stället och det värmer ju våra hjärtan!



Men så kom ungen idag:

-Mamma, jag ska säga till mormor att hon är smal!
-Varför då för?
-Men vad sa Mille till mormor när han fick pistolen då?..

Ja, Mille fick en pistol! En plastig leksakspistol som kom med en Kalle Anka-tidning!

-Mille fick den när han hade opererat sig! Du får säkert oxå nått om du opererat dig eller varit sjuk.
Och sen påpekade jag oxå att han inte ska ljuga om han vill fjäska..


-Men mormor är vacker!
Ja, min lilla Julius kan han.
Nu ritar dom hjärtan och skriver mormor i.
Undra om dom vill ha nått? Eller helt enkelt tycker om mormor och vet att hon behöver lite extra kärlek just nu?


Julle råkade ( av en blandning av mormor och farfar) skriva morfar.
-Han är ju död.. men vi kanske kan skicka den till honom..


Ja.. om man kunde detta. Men jag hoppas morfar se det från sin Cadillac..



-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar