måndag 10 december 2012

Kläder..

Jag kör ALLTID med orden: "Jag har ingenting att ha på mig.."

Jag körde orden innan julfesten, innan dopet..
Jag kommer att köra orden innan julafton, innan nyår.. Ja! Jämt!!

Men då kommer frågan. Varför?
Äger jag inga kläder?

Jo, så klart jag gör! Förmodligen för mycket. Och för att inte vara för mesig: JAG ÄGER ALLDELES FÖR MYCKET SKIT!!!

Detta är min garderob:


För liten, för stökig och för omodern!
Och detta är min tvätt:


Jag har att göra hela morgondagen. Suck..

Men om jag (blandat med vi) har så mycket kläder.. Varför har jag då aldrig nått snyggt att ha på mig?
Svaret kanske är alldeles för lätt. Jag är helt enkelt dumsnål!

Om jag verkligen vill ha en snygg tröja så kan prislappen direkt få mig att avstå. 399:- för en tröja är gör dyrt tycker jag.
Istället köper jag fem 99:--kroners tröjor på Ullared och känner mig skitstolt!

Därför har jag nu för mycket skit och inget riktigt snyggt.

Kanske dax att ändra på sig och bli lite smartslösa?

Hur handlar ni era kläder?

-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar