onsdag 19 december 2012

Oh shit..

.. tänkte jag i typ 38 sekunder!

Var ute på min vanliga runda med Kingen. Vår lilla skogsrunda..


Hör hur kopplet rasslar till och plötsligt ser jag en hund springa ifrån mig. Ylande efter en hare.
Han hade fått upp ett spår.
Han hade lyckats göra göra sig fri.



Skrikande börjar även jag springa. I jakt på en hund. Hinner tänka på allt som kunde hända.

En hund som sliter sönder en stackars hare.
En hund som möter en annan hund och blodvite uppstår.
En hund som blir försvunnen. Löpsedlar på Facebook, inställt möte och letande hela natten lång.

Men som sagt.. 38 sekunder.. ungefär.. sen vänder Kingen och kommer krypande tillbaka till mig.
Jag berömmer honom, får på honom hans 82% säkra koppel och direkt fortsätter han spåra.


Vi leker lite katt och råtta i skogen tills jag tillslut får med mig honom hem igen.

Inga löpsedlar.
Inget blodvite.
Inget inställt.
Ingen halvsönder hare.

Men en massa godis får han. Ungarna får skämma bort honom nu. I massor.
Och jag pustar ut..


-ps: mamma mitt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar