tisdag 29 november 2011

[ 2 av 30 ]

2. Berätta om en person som haft stor påverkan till vem du är idag.


Det finns nog bara en person här. Min mamma såklart. =)

pappa alltid gömde sig i garaget eller stannade hemma när ve gjorde semester eller handling så var det alltid mamma som fanns där.
Hon som körde, hon som fanns i köket när man behövde henne, hon som gav veckopengen, hon som tröstade och hon som helt enkelt alltid hade en kram över... eller två!

"Lite smuts rensar magen!"
"Gästerna först om dom hinner!"
"Du ska frysa in hösten och svettas in våren!"
"Ät nu så jag slipper slänga!"

Min mamma har nog lärt mig det mesta. Men framför allt har hon skapat dessa sidor hos mig;

1. Jag är inte rädd för lite smuts! Eller för att ta i.
2. Kärlek går alltid före pengar,
3. Artighet. Plocka bort tallriken efter maten, tacka för maten och aldrig svära framför äldre eller troende.
4. Skuldkänslor. Många, stora, små, ofta! =)

Så... ja.. Mamma är nog den som mest påverkat mig till att bli MIG!!

1 kommentar:

  1. Det är alltid roligt att läsa om sig själv, men jag blir orolig för att jag gett dig skuldkänslor. det låter inte bra. Älskar dig gumman. Kram/mamma

    SvaraRadera