söndag 13 november 2011

Jag var så stolt!


Det här kortet togs sommaren 2009! 10 kilo fett slet jag av mig den sommaren!

Jag vet.. jag är en sann jojobantare och ni vill förmodligen inte höra på mitt tjöt mer.. men jag är sånn! Ta mig som jag är.. en evig jojo alltså! ;)

Detta året så har jag pendlat från 74 till 72 till 73 till 71 och nu är vågj***en på 75!

Jag skäms.. är inte alls stolt! Varför kan jag inte gå under 70 stäcket för?

Sedan jag var tonåring (ja, jag har nog alltid varit mullig men då vägde jag 62-65 och borde ha varit nöjd) så har jag alltid varit än sån som älskat godis och haft vikten som ett mål. Men jag hade aldrig lyckats. Istället gick jag bara upp, upp och upp!

Sommaren 2009. Då lyckades jag. 10 kilo väck och jag hade bara 5 kilo kvar av målet!
Vad gick fel? Jo.. landet...

För jag lyckades tack vara mina promenader. Jag älskar att promenera och det funkar bäst för mig. Tyvärr älskar jag inte att promenera på landet... =(

Så om tre veckor kan stavarna dammas av!
Jag längtar.

Tills dess så MÅSTE jag sluta med kakan på jobbet, extra mycket pasta och den förbaskade gräddnougaten på kvällen. Jag måste! Jag måste! Jag måste!!!
Och träningen ska ske.... På söndagar i alla fall!

1 kommentar:

  1. Det äär svårt, men ha ett delmål och ät ganska vanligt, men lite mindre så kanske det går. Alltså inte banta/ carina

    SvaraRadera