fredag 25 november 2011

Det finns stunder..

... då hårtussarna tar slut och tålamodet flyttat till Nya Zeeland!

En helt vanlig fredagskväll;

Jag sitter själv hemma med mina två små pojkar och laddar för Fredaaaaaagsmys!
Godiset är slut, barnen är fruktansvärt hoppiga och jag är förbaskat trött!

Mille går in på sitt rum och gnäller lite, Julle följer efter!

Jag hör ett hamrande, ett dunkade.. lite tyst och sen ett stortjut!
Julius kommer för att hämta mig och jag följer ansvarsfullt efter!

Kommer in på deras rum och vad ser jag?
Mille bölar och jämte honom ligger tvn... På golvet!

Jag springer fram och drar ut kontakterna innan tvn sprängs i tusen bitar och börjar brinna så att vi alla brinner upp och Ch kommer hem till en stor hög aska!

Mille bölar, jag är förbannad och Julle är oskyldigt ovetande!

Rummet är mörkt och jag söker efter lysknappen till taklampan! Hittar ingen! Istället känner jag något mjukt som funkar lika bra och lyset tänts!
Jaha, där sitter en av mina bindor bara så där...

Suckar! Säger lite barnförbjudna ord och rymmer ut från rummet! Med tvn och dvdn!

Barnen gnäller! Jag gnäller!!

Lugnar ner mig.. Går tillbaka till barnen och förklarar vad som kunde ha hänt om tvn sprängts!
Förklarar att något straff kommer att komma när jag och pappan talats vid!

Mille börjar böla igen;

"- jag älskar att skriva!"

Jaha.. Skrivförbud i en vecka?
Stackarn.. Han vet inte att han ska vara tyst med det han älskar mest när hans mamma är ett nervöst vrak och söker vilket straff det ska bli! Han har helt enkelt inte lärt sig!

(nej, skrivförbud blir det inte! Men vad?????)


-ps; Mamma mitt i!

1 kommentar:

  1. För mycket sockerintag på fredagskvällen kantänkas. Kanske fredagsmys på morgonen istället?!/carina

    SvaraRadera