lördag 26 november 2011

Snälla barn..

... när dom sover och pysslar!



Mille ritar tomtar och Julle målar tomtar!


Om fyra veckor kommer tomten!
-Om två veckor! Tyckte Julius men det tror jag inte tomten går med på... och då är jag på julbord så det funkar ju inte!

Frågan är bara om tomten ens vill komma?
Veckans hyss är många.. Många och ÄCKLIGA!

I onsdags kväll efter att jag nattat barnen och slagit mig ner i soffan i tro om en lugn kväll så vände allt! På endast 10 minuter!

Barnen hoppar och stimmar och jag går in för att se efter vilket jag snabbt ångrar!

Kläder över hela golvet igen!
Jag blir galen!!
Ger dom två dagar med tvförbud, ser deras "tomma" strumplåda med vatten och deras tomma vattenflaskor jämte!
Slänger i flaskorna i lådan och försvinner muttrande ut därifrån!

Sätter mig i soffan igen och lyckas på lite lugn och ro medan barnen äntligen somnar in!

Efter en timme går jag in i köket igen för att plocka undan lite disk!
Tömmer strumplådan på vatten för att se och inse samtidigt som jag heller ut det i vasken att det där var inte vatten! Det var gult..

Går in till pojkarna för att fråga dom! Båda sover! Mina änglar!

Kan berätta att dagen efter hade dom tvförbud och istället gjorde jag något som jag ALLTID ska göra! Jag läste en bok!
Julle somnade direkt. Mille sov innan en timme efter!
Så i fortsättningen för min skull och för barnens skull blir nattningen en lässtund!
Inte slänga kläder! Inte kissa i lådor och inte göra mig galen!

-ps; Mamma mitt i!

1 kommentar:

  1. Bra att du hittat hur du ska få barnen att somna/ kram carina

    SvaraRadera