torsdag 24 november 2011

Vem behöver..

... gamla hedliga pennor när man kan rita på mobilen?



Min telefon är väldigt uppskattad av barnen och ibland undrar jag om inte dom hanterar den bättre än mig?
Då är dom som sagt 3 och 4 år! (snart 4 och 5)

Vi (jag) har velat länge om ifall inte Maximilian borde kunna få en mobil i julklapp och nu har jag banne mig bestämt att så får det bli!

1. Han är stor nog att kunna vara hemma KORTARE stunder själv nu och eftersom vi inte har någon hemtelefon (än) så är det ett bra själ..

2. Vi säljer billiga och enkla telefoner på mitt jobb! 149:-
Visst, ingen iphone (inte ens kamera! ;) men den duger gott och väl till första mobil!

3. Snart så kanske han följer med kompisar hem efter dagis och då kan han själv ringa när han vill hem!

Jag vet! Det är inget måste! Men eftersom jag känner att han är stor nog för att hantera en telefon så tycker jag att visst kan man testa!
Som sagt.. 149:-

-ps; Mamma mitt i!

8 kommentarer:

  1. haha.. jag tycker Felicia e för liten både för mobil o vara hemma själv o hon blir sju :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Camilla ... liiiiite väl tidigt :)

    SvaraRadera
  3. Nej det ä r inte för tidigt! Moraltanter där! Man blir ingen bättre morsa för att man curlar ihjäl sina barn!

    SvaraRadera
  4. Men seriöst, lämna en 4-5 åring själv hemma? ALDRIG säger jag. Och mobil tycker jag också är för tidigt.

    SvaraRadera
  5. Det går jättebra en liten stund. De växer med ansvaret. Och mobiler är inte farliga. Man får mer strålning på sig av att bara vara i en storstad.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle iaf inte lämna Liam själv hemma, självklart kan han vara själv inne i huset när vi är ute på trädgården men jag skulle aldrig åka iväg och låta en mobil vara barnvakt. Och angående en mobil så ser jag absolut inget behov av att en 4-5 åring ska ha en. Och är han hos kompisar så vill JAG ha kontakt med föräldrarna. Med tanke på hur mobil fixerade folk blir nu för tiden så vill jag inte att Liam ska bli det redan. Är det inte mer curling att små ban ska vara bevakade med mobiler dessutom? Jag fick ingen förens jag var typ 14 och ja, jag fick vara hemifrån för det.

    SvaraRadera
  7. äsch Annica, tant kan du va själv ;). curling, du vet vad det innebär eller? Visa gärna sidan där det står att det e att curla när man inte ger små barn mobil tidigt.. Curla man ett barn så försämrar man deras förmåga att klara sig själva i framtiden genom att hindra dom från att göra saker de borde kunna, och få göra i deras ålder..

    SvaraRadera
  8. Jag skrev aldrig att jag skulle lämna Maximilian själv hemma och typ åka och handla och jag skrev aldrig att jag skulle använda telefonen som barnvakt!
    Jag tycker fortfarande inte att en skittelefon för 149 kronor är värre en ett spel för flera tusen!
    Fanny, om du tror att jag menade att Maximilian skulle få gå ut själv till kompisar och jag inte skulle ha kontakt med föräldrarna så missförstod du mig!
    Men när dagen kommer som han cyklar själv till en kompis så kommer jag att stoppa ner en telefon i hans ficka och vara glad för att han kan hantera den! Sen om den dagen kommer om 2-3-4 år det tar vi då! Självklart inte nu!

    Tror alla läste mitt inlägg som att jag skulle släppa Maximilian själv en hel kväll med en iphone för 5000 och i så fall får ni läsa igen!
    Men gött med debatt! Bara vi inte morrar åt varandra nästa gång vi möts! ;)

    SvaraRadera