torsdag 26 januari 2012

Andas in, andas ut!

Att vara mamma är ett heltidsjobb!
Det är roligt, händelserikt, underbart och bla bla bla..

Men ibland, ibland, ibland önskar man en liten pause!
Brukar tänka på hur det skulle vara utan barn. (och utan sambo)

Du skulle kunna städa utan att någon stökar ner.
Du skulle bara ha din disk och din tvätt att bry dig om.
Du skulle kunna träna, träffa vänner och åka till stan när du ville.. I lugn och ro!
Du skulle kunna äta vad du ville när du ville!

Men nej.. vad ensamt det skulle bli! Jag vill nog ändå vara mamma och sambo.
Fast en dag skulle jag nog vilja ha snart! En hel dag utan jobb, bråk, disk, tvätt och barnjakt!

En dag som jag bara får göra som jag vill! Men bara en dag..


-ps; Mamma mitt i!

2 kommentarer:

  1. Du och jag skulle ha en heldag i typ Göteborg. Gå i affärer, leta upp något mysigt fik, äta god mat på en fin resturang och ha en massa tjejtjöt! :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle vara så underbart! Vinna en massa pengar först bara! ;)
      Kan vi inte nöjja oss med Jkpg? En hel dag! Tåg, shopping och piren!
      Så fort våren kommer? :))

      Radera